måndag 20 juni 2011

SÖTA UGGLOR

Idag presenterar jag en ny sponsor och det är företaget Pysseldags. Fick ett paket med jättefina textstämplar som jag kommer att visa mer av framöver.
Bjuder på ett tips som du kan göra tillsammans med dina barn eller själv en regnig sommardag;)
Börja med en toarulle. Böj ner kanterna så att de möts i mitten. Se bilden.
Framifrån ser den då ut så här.
Jag målade min i en brungrå nyans. Använde akrylfärg.
Punchade ut två st 2" stora cirklar och färgade in kanterna.
(" = Inch)
Limmade fast cirklarna på sidorna av rullen.
Ögonen.
Punchade ut två st 1" cirklar i vit cardstock och två st ½" cirklar i svart cardstock.
Limma ihop.
Lite ögonglans och sen limmade jag fast ögonen.
Klippte ut en näbb på fri hand och limmade fast nedanför ögonen.
Här är mina uggle-vänner.
Testade olika sorters ögon. Fötterna är gjorda av en ½" cirkel som jag klippte isär på mitten och limmade fast.
Den fina stämpeltexten på skylten passade perfekt för visst är dom sällsynta fåglar dessa små raringar:)
Stämpeln är sponsrad av Pysseldags.
Fotade sidan på några av fåglarna så att ni ser hur de ser ut. Och såklart fick det även bli en liten rosa uggla till samlingen:)
Gjorde en påsetikett där jag använde samma textstämpel.
I påsen ska en av ugglorna ligga, och den ska en vän till mig få. Hon älskar ugglor i alla valörer.

Dessa ugglevänner går riktigt snabbt att skapa då det mesta är punchade delar.
Perfekt pyssel när sommarregnet faller.
Jag ska iallafall ta med mig toarullar, papper, lim, färg och punchar på vår husvagnssemester, kanske kommer vi hem med massa små vänner;)

PS. Glöm inte min blogcandy som ni finner här DS.

//Tesa

38 kommentarer:

  1. Men åååhhh vilket bra pysseltips...passar både stor som liten!:) De är ursöta...nu måste jag börja samla på toarullar...

    SvaraRadera
  2. Himmel så söta de blev. Och stämpeln passade perfekt till det! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åååhhh så söta. De måste jag testa....då blir nog grannbarnen glada! Kram Brittis

    SvaraRadera
  4. Ho, ho vilka underbara ugglor! *kram*

    SvaraRadera
  5. Ahhhh sååå underbart fiiina.
    Nu vet jag vad barnen och jag ska göra när det regnar

    SvaraRadera
  6. Supersöta :) Fiffigt. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. Men så söta!!! Tack för ett riktigt bra tips :)

    SvaraRadera
  8. Den sötaste Ugglefamilj jag sett, du är bara
    så underbart fyndig, tack snälla du!!
    Passar på och önskar dig en trevlig
    Midsommar!
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  9. Så söta!!! Dessa måste jag testa att göra med min 6 åring! :)

    SvaraRadera
  10. Vilka raringar, så rackarns söta!!!

    SvaraRadera
  11. August samlar rejält med toarullar till pyssel. Detta va en fiffig ide... de ska ja göra med honom när lusten faller på... ler. Du är enormt duktig å man tackar för alla tips.

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara ugglor, bland de sötaste jag sett:)

    SvaraRadera
  13. Så søte de ble! Tusen takk for inspirasjon :-)

    Ønsker deg en fin sommer!
    Mona :-)

    SvaraRadera
  14. We are definately doing these with my 2-year-old daughter! What a wonderful idea!

    SvaraRadera
  15. Underbart söta!! Tack för inspirationen! Måste hem och testa... har vi ingen tom toarulle får jag väl linda av en full ;-)

    SvaraRadera
  16. Ljuvligt söta å vilken rolig idé! Du är så otroligt kreativ. Nu vet jag vad jag skall ha alla toarullar till, tur att Saga sparar på dom =)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga ugglor! Jättekul idé!

    SvaraRadera
  18. Jaa, nu måste man ju börja samla toarullar också, innan har jag samlat konservburkar:)
    Rikigt häftiga ugglor och jag ska absolut testa dem, både själv och med barn!
    Tack för ännu ett roligt tips!
    mvh Eva

    SvaraRadera
  19. å va fina! Du är så himla kreativ, skänker så mycket inspiration till andra.Stort tack!!!!!

    SvaraRadera
  20. Ootroligt söta! Var får du alla fantastiska idéer ifrån?! Slutar aldrig imponeras!

    SvaraRadera
  21. Men jösses vilka underbart söta ugglor! Måste bara provas!!
    Kram, Pillan

    SvaraRadera
  22. Detta passar perfekt att göra med mina små tjejer. Vad coola och söta de blev!! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  23. Super roliga och söta ugglor. Dessa skall jag göra med mina 75 barn på jobbet :-)
    Tack för tipset!
    /Carina

    SvaraRadera
  24. Men guuu vilka söta ugglor!!! Tack för att du fortsätter att inspirera! :)

    SvaraRadera
  25. Men ohhh, så söta!!!
    De här bara måste jag testa nångång!
    Supergulliga, verkligen!

    Kraam.

    SvaraRadera
  26. Åh vad söta. Nu ska jag leta reda på alla tomma toarullar i pappersinsamlingen :)

    SvaraRadera
  27. What a lovely idea, these are so pretty! Just found your beautiful blog, and I´m glad I did. Greetings from sunny Finland!

    SvaraRadera
  28. Så himla söta! Ska testa göra dessa nu, och sen med barnen på jobbet. Passar perfekt för oss på fritids Ugglan...

    SvaraRadera
  29. Hej Tesa
    Dessa ugglor är så söta! Jag älskar denna idé!
    Hälsningar från Tyskland

    Hi Tesa
    these owls are so cute! I love this idea!
    Greetings from Germany
    Hugs
    Regina

    SvaraRadera
  30. Åh så söta! Å verkligen passande pyssel både för barn och vuxen. Ska absolut testas.
    mvh/ Teres

    SvaraRadera
  31. Så himla fina och inte så svårt att göra!

    SvaraRadera
  32. Tack för tipset! Jag tog och pysslade ihop lite söta ugglor med min tvååring, men det var lite väl avancerat för henne. Jag fick ju pyssla desto mer då istället... ;)

    SvaraRadera
  33. Nej vad fina! Får man sitta och göra nu när pojkvännen samlat på sig en massa återvinning, däribland toarullar..

    SvaraRadera
  34. Jag spar toarullar och jag gjorde en sån uggla men din uggla blev finare

    SvaraRadera
  35. Tack snälla för länken :)
    De är ju så söta!
    Kram

    SvaraRadera
  36. ahhhhhhhhh så söta :)

    SvaraRadera