onsdag 24 augusti 2011

ÅTERVINNING

Ni som följer mig på Tesapysslar vet ju om att jag inte bara pysslar med papper utan även andra projekt. Frågan är: Skulle ni tycka om att se lite annat DIY (Do It Yourself) pyssel här på TesaTipsar? Givetvis blandat med papperspyssel. Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tycker.

Här kommer en sak som jag gjorde häromdagen och där jag passade på att fota processen så att även ni får se. Det är en mobilladdningsenhet som hänger på själva kontakten till laddaren.
En tom plastflaska som har innehållit duschcreme. Ursköljd.
Med en svart multimarkpenna ritar jag upp hjälplinjer så som jag vill att hållaren ska se ut.
Klipper med sax och skär med skalpell på vissa ställen. Och nu diskade jag ur den ordentligt.
Ritade av kontakten till min laddare och skar ut hålet.

Klar!
Hållaren hänger nu på själva kontakten till laddaren och mobilen är nerstoppad.
Dotterns mobil på laddning.

Varför inte ta hand om plastflaskor för att göra förvaringshållare till ditt pysselrum. Häng dom på väggen och fyll med pennor, saxar, penslar etc. Sen kan du ju även dekorera dom med papper och dekorationer:)

//Tesa

32 kommentarer:

  1. Jag är jätteglad för alla fina tips & idéer du delar med dig av och ser gärna även flera såna här smarta DIY-tips :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också glad att du delar med dig av dina tips.... detta är så smart... gillar verkligen detta!!! Kramizar

    SvaraRadera
  3. Uj, vilken smart sak! Jag ser också gärna andra tips och trix att pyssla med. Du har så många roliga ideér! Och du är en pärla som delar med dig.... Keep it comming ;)
    Kram Kattiz

    SvaraRadera
  4. Älskar DIY-tips och tycker det är roligt om du blandar tipsen! :D

    SvaraRadera
  5. jag gilla också dina tips och ideer, även om det inte handla om papperspyssel.
    Såg du att Tim Holtz har snodd din idee med häftklammrarna?? kolla i hans blogg...

    SvaraRadera
  6. Smart o snyggt!

    Gärna fler pysseltips, även det som inte är papper :)

    SvaraRadera
  7. Supertips! :)

    Klart man vill se en blandning av tips! Du har ju så många bra tips och trix :)

    ha de toppen!

    SvaraRadera
  8. Smart og kreativt som alltid!!
    Takk for gode tips:-)

    Ha en fin og kreativ uke! Klem Laila.

    SvaraRadera
  9. Oooh vad smart :))
    Tackar :)
    Kram Lill

    SvaraRadera
  10. Smart!!! Jag vill gärna se mer projekt av andra saker än papper!!

    SvaraRadera
  11. Smart! Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  12. Så fiffigt!! Jag ser jättegärna sånt här pyssel mellan papperspysslet!! Tack för dina pedagogiska beskrivningar!

    SvaraRadera
  13. Smart!! =)
    Jag vill oxå se tips på allt!!! ;)
    kram!

    SvaraRadera
  14. Tack för tipset.
    Jag vill oxå se tips på allt

    SvaraRadera
  15. Alla tips är kanon! Du kanske skulle anmäla dig till tidningen 101 idéer - de kan ju slänga sig i väggen jämfört med dig:)

    SvaraRadera
  16. Åh vad fiffigt. Jag älskar DIY så sånt vill då iaf jag se massor av :D.

    kram

    SvaraRadera
  17. Du kommer alltid med så smarta lösningar och jätte fin tips, ser gärna fler tips på allt möjligt!
    Du är underbar som delar med dig, stort tack!
    Trevlig helg
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  18. Smart! Jättekul med alla dina tips, ser fram emot fler! Tack för inspirationen! :)

    /Katarina

    SvaraRadera
  19. Åh, vad du är smart! Jag har sett sådana att köpa, svindyra. Jag ska tvätta håret dubbelt så ofta framöver så jag kan göra en lika fin :-)

    SvaraRadera
  20. Du får blanda hur mycket du vill för jag gillar ALLT pyssel! Har också sett dyra mobilladdarhållare men nu ska jag pröva att göra en egen. Tack Tesa!

    SvaraRadera
  21. Jag tycker du kan blanda för fullt för dina tips är superbra :)

    SvaraRadera
  22. DIrekt när jag såg den undrade jag var du hade köpt den!!
    Perfekt. Gillar ditt pyssel överhuvudtaget - så mycket inspiration, så jag tar gärna del av annat pyssel du gör.
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Så otroligt smart och ja, jag kan redan se en del pysselförvaringsområden med ditt tips! Tack! :-)

    SvaraRadera
  24. Häftigt. Jag ser gärna tips av alla d slag. Kul!!!

    SvaraRadera
  25. Smart och mycket bättre och snyggare än dom mobil-hållarna till uttagen som redan finns :-D
    Kul med alla slags tips!!

    SvaraRadera
  26. Självklart måste du fortsätta visa alla dina fiffiga DIY projekt!!! Du har ju så otroligt många bra idéer.

    Den här mobilhållaren var ju supersmart! Nästa gång jag får tom flaska över ska jag definitivt göra en förvaringshållare till pysselrummet. Tack för att du delar med dig! :)

    SvaraRadera
  27. Suveränt tips! Har sparat 2 flaskor och tänker stjäla ditt tips. Är SÅÅÅ trött på laddare och mobiler som ligger överallt.
    Tack
    Jenny

    SvaraRadera
  28. Vill du bli min bästaste vän? jag vill så gärna se hur du bor å hur du är som person!! Det måste ju vara skitroligt att vara kompis med dig!! ;)
    Jag älskar allt du gör!

    Vilken fantasi å va kreativ!
    Avis?? JAAAA!!

    SvaraRadera