onsdag 3 december 2014

Hej!

Är det någon som fortfarande kikar in här? Lämna gärna en kommentar:)

Har gjort änglavingar av pepparkaksdeg. Rita ut en mall av papper och överför det på den utkavlade degen.
Gör en kristyrsmet och spritsa ut vågor. Ta en pensel och pensla ut smeten så det liknar fransar.
Nu ska den pryda köksfönstret.
Jag har även gjort dessa gobitar:

Ta två polkakäppar o lägg som ett hjärta på ett bakplåtspapper. Lägg en grillpinne under hjärtat. Smält choklad och häll det inuti hjärtat. Krossad polkaströ på toppen. Här har jag slagit in klubban i cellofan och knutit ett band runt pinnen. En söt liten gåva om du är bortbjuden.

Kram Tesa

22 kommentarer:

  1. Läckra godsaker! Gillade klubban mycket ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Slickar mig om munnen varje gång jag går förbi klubban;)
      Kram Tesa

      Radera
  2. Jag brukar kika in. Alltid kul och har fått många bra tips och inspiration! Annethe

    SvaraRadera
  3. Mums!!!!! Hjärtat med polkakäpparna ska jag ABSOLUT göra, tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag absolut att du ska göra :)
      Kram Tesa

      Radera
  4. Självklart kikar man ju in här med jämna mellanrum! Tack för fina tips.Blev också sugen på polkahjärtat! Ha det fint. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att ni alla fortfarande kikar in här❤
      Kram Tesa

      Radera
  5. Jag brukar kika in här då och då :-) kul att se vad du hittar på för fint. Jättefina änglavingar!

    SvaraRadera
  6. Jag följer din blogg via Bloglovin. Gillar den skarpt :)

    SvaraRadera
  7. Vilken jätte-fin blogg! Här finns ju hur mycket tips som helst! Hamnade hit då jag sökte tips om hemgjord gelli plate

    SvaraRadera
  8. Hej Jenny!
    Kul att du hittade hit:)
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  9. Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    betpark giriş
    JW4

    SvaraRadera