tisdag 8 september 2009

BAKGRUND - VINTAGE

Till detta vintagekort har jag använt följande
stämplar:
Njut en liten smula, Have a delicious day, Små lätta moln, Grattis.S.01, Ros.S.01 och Ros.L.01


Jag stämplar upp texterna lite varstans med Adirondack "Latte"

Embossar stor & liten ros med clearpulver över texten.

Med hjälp av en Ink blending tool färgar jag in pappret med Adirondack "Latte". Jag låter det vara ljusare i mitten.
Med en trasa torkar jag av de embossade rosorna för att de ska framträda mer.

Stämplar den stora rosen runt kanten och jag använder bara halva stämpeln.
Färg Adirondack "Espresso"
Sedan chalkar jag runt kanten med en svamp.

På mönsterpappret har jag ruggat upp kanterna med en edgescraper och chalkat runt kanterna.

Jag knyter fast ett spetsband.

Damerna är urklippta från ett mönsterpapper. Jag har även här ruggat upp kanterna och chalkat.
Förlimmade pärlor

Och här är det färdig kortet.
//Tesa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar