onsdag 7 mars 2012

STAMP PADS

Har varit nyfiken på You Do´s nya stämpeldynor "Stamp Pads" ett tag. Ljuva Änglar har sponsrat mig med några så nu har jag testat.
Det är en "Pigment Ink" dyna som torkar lite långsammare därför kan man med fördel embossa med den. Den har en mjuk dyna, nästan lite svampliknande. Och den finns i en mängd olika färger.
Den är syrafri och blyfri.
Droppformade dynor.
Denna stämpel är även sponsrad från Ljuva Änglar och kommer från Forma.
Testade först att stämpla den som vanligt på ett vitt papper. Detta är den rosa dynan.
 Det blev en fin och jämn färg.
Stämplade den en gång till. Smetade ut färgen med fingret och fick på så sätt ett lite mildare uttryck. Lite frostigt. Den torkar relativt snabbt tycker jag.
Provade att embossa den röda färgen med clear pulver.

Funkar jättebra att stämpla på tyg, dock tål den inte tvätt. Det kan vara en fin detalj att stämpla på tyg och sen fästa på sitt kort tycker jag.
Själva formen gör att den ligger riktigt bekvämt i handen.
Den lilla spetsiga delen passar utmärkt när det är vissa detaljer av en stämpel som ska färgas in. Här har jag enbart stämplat texten och inte hjärtat i mitten. För mig som gärna färgar in vissa delar av en stämpel för att få fler användningsområden är denna dyna perfekt för ändamålet.

Sammanfattning: En bra dyna som ligger bekvämt i handen, ger ett jämt avtryck och perfekt för att färga in små detaljer på en stämpel. 

************************ 

Har gjort ytterligare ett kort med en av San´s digitala stämplar. Denna gång med denna söta kanin med sin stora morot:)
Hon har massor med fina motiv så missa inte att kika in i webshopen.
Dessutom har hon precis släppt ett gäng nya digisar:)
Hon är även mycket generös med att erbjuda fria digitalstämplar med jämna mellanrum.

//Tesa

5 kommentarer:

  1. Alltid roligt att få en åsikt om nya produkter, tack!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste prova förstår jag!! Ha det gott!Kram Brittis

    SvaraRadera
  3. Kannon rolig sida med många trevliga tips och trix att göra,om det inte gör nåt så lägger jag upp en länk på min sida till denna. :)

    SvaraRadera
  4. TACK för alla superbra tips....
    Ha en fin vecka!!!
    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Såg ut att vara bra dynor, tack för tipset! =)
    Har äntligen lyckats göra en bandask, ska blogga om det imorgon, nu är det sovdax!
    Kram Elenor

    SvaraRadera